vineri, 10 mai 2013

Nu este nici un sacrificiu de animal din lume idealul lui Dumnezeu



Indiferent de motivația inițială a textelor care apar in Biblie pentru a apela la sacrificarea animalelor, oamenii de azi nu sunt într-o situație similară. De fapt, mai mult de 20 de miliarde de animale sacrificate pentru hrană în Statele Unite in fiecare an, reprezinta de trei ori populatia umana la nivel mondial.

Modul în care aceste animale sunt tratate, face din asta mai degraba o bătaie de joc absolută in fata lui Dumnezeu, decât a plăti un fel de tribut Lui. Ca doar un exemplu, creaturile lui Dumnezeu sunt crescute genetic pentru a se dezvolta atât de repede încât acestea, au multe dureri cronice intreaga lor viata.




Scripturile ebraice:

Nu este nici un sacrificiu de animal din lume idealul lui Dumnezeu, așa cum este reprezentată de Gradina Edenului lui Dumnezeu și Muntele Sfânt prevăzut de profeți (Isaia 11). De fapt, Grădina este în întregime vegetariana (Geneza 1:29).

Din păcate, Scripturile ebraice au fost folosite de-a lungul timpului pentru a justifica de multe atrocitati, de la sclavie la arderi de vrăjitoare, de la Inchiziție la abuzul conjugal și al copilului.

Galileo, a fost condamnat de către Papa a fi torturat până a distrus erezia Pământul se rotește în jurul Soarelui, care este contrazisă de Geneza. Potrivit Leviticului, vrajitoarele ar trebui să fie arse, și pe preacurvari, copii neascultători, și oameni care încalcă Sabatul, ar trebui să fie ucisi cu pietre. Leproșii și cei cu handicap erau murdari și nu au avut voie a intra în templu. Un om sărac în cartea Numere (16), a fost condamnat la moarte pentru colectarea lemnului în ziua de Sabat. El este ucis de Moise și copiii lui Israel, cum Dumnezeu a dat ordin. Lot, este considerat drept, chiar și după ce si-a oferit cele doua fiice ale lui oamenilor de afara, în povestea Genezei (19).

Problema aici nu este Dumnezeu este violent și crud. Dumnezeu este iubire, ca și cuvintele lui, transmise clar prin prooroci. Vechiul Testament este mai mult o istorie decât o explicație cu privire la intenția lui Dumnezeu, cu excepția Gradinei Edenului (lumea ideală a lui Dumnezeu, spre care suntem chemați să depunem eforturi) și viziuni profetice (în cazul în care El ne spune că pentru a-l cunoaște pe El, trebuie sa fii doar milos, și umil).

Consumul de carne este parte a creației căzute, cum ar fi adulterul și imoralitatea "ochi pentru ochi", ambele fiind urate de Dumnezeu în conformitate cu lectura Scripturilor ebraice, dar sunt denunțate de către profeți și condamnate ca o interpretare greșită, de către Isus.

Mica, Amos, Isaia, Ieremia și Osea, condamnă sacrificarea animalelor. Osea și Ieremia de spus în mod explicit că ființele umane fac sacrificii de animale ca o scuză pentru a consuma carne:

"Ei înjunghie vitele pe care Mi le aduc, şi carnea le-o mănâncă: de aceea, Domnul nu le primeşte! Acum Domnul Îşi aduce aminte de nelegiuirea lor şi le va pedepsi păcatele. "(Osea 08:13).





Scripturile creștine:

Isus se opune sacrificarilor de animale de la prima acțiune a misiunii Lui (botez), la acțiunea sa finală (crucificarea). Viața lui este una petrecuta in predica, milă și compasiune și se opune în mod explicit cultul Templului, un cult de sacrificiu al animalelor. Trei puncte sunt deosebit de relevante:

În primul rând, în timpul lui Isus, sacrificiul animalelor, a fost considerat de mulți a fi singura metodă de iertare a unui păcat. Cei care s-au opus s-au focusat pe legea eternă a lui Dumnezeu, legea din Grădina Edenului și Profeți (de exemplu, Osea 2:18, Isaia 11:6-9), și au instituit botezul pentru iertarea păcatelor. Astfel, în timpul slujirii sale, Isus a spus de mai multe ori, citând profeții, pe care urmașii săi trebuie să le învețe, să înțeleagă ce înseamnă atunci când Dumnezeu spune prin profetul Osea, "Mila voiesc, iar nu jertfă." (Mt 09:13, 12:6-7). Dumnezeu vorbește aici de sacrificii de animale.
Accentul pe botezul din Evanghelie și Faptele Apostolilor nu au același impact asupra noastră ca și cum ar avea în Palestina primului secol, dar oamenii din timpul lui Isus, au înțeles botezul a reprezentat o respingere completă a violenței și vărsare de sânge implicit în uciderea animalelor pentru iertare. Ioan Botezătorul a pregătit calea lui Isus aparand în deșert, "propovăduind botezul pocăinței spre iertarea păcatelor." Luca explică faptul că "voința lui Dumnezeu" este botezul pentru iertarea păcatelor, ", în timp ce fariseii și cărturarii, au ignorat această voință a lui Dumnezeu."

În al doilea rând, sacrificarea animalelor se efectua în templu, care este motivul pentru care cei care au obiectat, s-au opus templului. Isus vorbește în mod constant de o demolare a templului și răsturnarea templului. Isus intră în templu și alungă pe schimbătorii de bani și comercianții de animale. El citează din Ieremia 7, despre care palestinienii din primul secol si-ar fi amintit: In Ieremia 7, găsim pe Dumnezeu spunând că nu a intenționat sacrificii de animale și de a face legătura directă între sacrificii animale si consumul de carne.

Ioan Evanghelistul plasează ca principalul act din misiunea lui Isus și locurile unde El a fost chiar înainte de Sabat ("Paștele a fost aproape, iar Isus s-a suit la Ierusalim. În curtea templului?"). Deci, Isus intră în templu și îi împiedică pe oameni de la sacrificarea animalelor pentru masa de Sabat. Punctul crucial este că acești oameni au avut de vânzare numai animale și numai pentru sacrificiu. Oamenii ar fi mâncat carnea animalului sacrificat.


În al treilea rând, și în cele din urmă, moartea lui Isus pe cruce este, pentru creștini, ultimul sacrificiu, și adepții lui Isus, continua a sărbători in memoria lui, cu alimente vegetariene, pâine și vin.

In concluzie, sacrificarea animalelor nu a fost niciodată o parte din planul lui Dumnezeu, așa cum e afirmat în mod clar în Geneza 1. Sacrificarea animalelor a fost condamnata de Dumnezeu prin profeți și prin Isus de-a lungul intregii sale vieti.

0 comentarii: