sâmbătă, 6 iulie 2013

Discutie delicata pe Facebook despre consumul de carne.



Aceasta discutie a avut loc pe o pagina de pe Facebook, numita Protectia Animalelor Cluj. Acolo, am postat o imagine (cea de mai sus), si doi indivizi carnivori feroce, au inceput sa comenteze fotografia, comentarii ce au devenit deja interminabile.


Eu: niciun animal nu trebuie mancat. in primul rand este un les, in al doilea rand ne adduce boli (se descompune in noi avand intestinul prea lung fata de carnivore) si in al treilea rand... e sadic

Carnivorul 1: dar in cazul acesta animalele carnivore de ce trebuie hranite cu carne? hai sa ne hranim toti cainii cu vegetale de acum inainte sau ele au voie sa se manance intre ele daca nu constientizeaza asta? atunci si noi putem ca practic pana nu apare un subiect de genul asta de discutat nu constientizam ca acel carnat este carne dintr-un animal...este doar mancare, cum este si pentru ele, pana ne scoate ochii cineva cu hrana pe care ne-o administram.
noi suntem o specie omnivora...iar asta inseamna ca mancam si carne. si dantura o avem astfel formata pentru a ne putea hranii atat cu vegetale cat si cu animale.
nu am nicio treaba cu vegetarienii atata timp cat nu incearca sa ma schimbe, asa si cu credinciosii. faceti ce vreti, mancati ce vreti si credeti in cine sau in ce vreti atata timp cat nu imi afectati sau nu incercati sa imi afectati mie viata si/sau comportamentul, cat nici eu nu incerc sa vi-l schimb.
fair enough?

Eu: 1. animalele carnivore daca nu papa carne, mor. 2.cainii pot manca toata viata lor vegetale sau produsele de la animal cum sunt lapte, oua. 3. nuscot ochii nimanui (sunt vegetarian), dar de ce lumea nu vrea sa vada sau isi intoarce fata cand vad ca un animal este ucis? daca era normal sa tai gatul animalelor, trebuia sa fie ceva obisnuit, cum ai culege ceapa din gradina.

Carnivorul 1: ii obisnuit, dar acum se practica asta in medii protejate nu pe strada asa cum iti imaginezi ca ar trebuii... mai demult cred ca asa se si facea.

Eu: nu e fair deloc. am ales sa spulber ignoranta si sa pretuiesc VIATA mea, si a celorlalti


Carnivorul 1: pretuieste-o, foarte bine faci, atata timp cat si cei carora le-o protejezi simt asta si nu simt in schimb constrangere si remodelarea vietii lor, fara voia lor, din aspectul tau fa-o dar nu intr-un stil comunist ca s-ar putea sa iti faci mai mult rau decat incerci sa faci bine altora.

Eu: Doar pentru ca te trezesti in fiecare dimineata este un dar, viata este un dar, pe care si animalele il au, si pe care oamenii il iau in batjocura. sunt sigur ca sufletul tau a zis ceva, acolo in el. primul lucru pe care il spui nu il crezi, doar il testezi. doar al treilea lucru pe care il spui va fi important, iti va adduce schimbarea.  
 
 
Carnivorul 2: Lupu Victor ceva studii de specialitate? Ca esti total pe dinafara. Ceva antropologie? Zoologie? Anatomie? Daca stramosii tai nu mancau canre inca pasteai si te ascundeai in pesteri cand fulgera. Te consideri iubitor de animale? Daca numai 30-40% din populatia Pamantului ar fi "vegan" suprafetele necesare pentru a cultiva hrana ar distruge cam 50% din habitatele animalelor salbatice. Sau poate trecem toti pe pastile? minti bolnave............
 
Eu: Prietene, nu iti trebuie studii sa pretuiesti viata. In mainile noastre se afla viata tuturor vietuitoarelor de pe acest pamant, si tu si eu stim asta foarte bine. Se pare ca oamenii sunt cei mai mari criminali (legali) de pe planeta si mintea lor este plina de inselaciune. Animalele au un system nervos central la fel ca tine, si simte durerea la fel ca tine. Asa ca lasa povestile tale din Neanderthal, actioneaza: taie-ti o ureche si fa-o cu o omleta. Atunci o sa iti sara povestile astea din cap, si n-o sa te mai atingi de carne. Daca ar veni o rasa superioara noua si ar zice: pai trebuie sa omoram copiii oamenilor ca daca se inmultesc, nu o sa mai avem loc de rasa umana pe Pamant, dar de fapt sa zica asta sub pretextul de a manca carne de om, ti-ar place? Cati parinti ar fi distrusi dupa o asemenea decizie legala? Noi nu avem teama de nimeni, pentru ca nimeni nu ne-a amenintat si pe noi pana acum, si nesimtirea noastra a ajuns la limita. Ai sa zici ca si leii mananca gazelle, dar nu cred ca sunt 6 MILIARDE de lei pe Pamant, asta ca sa iti dai seama la ce proportii colosale cantitative de carne mananca omul. Orbilor. 
 
 
Carnivorul 2: Prietene draga Se pare ce tu esti orb, sau orbit propaganda diferitelor organizatii.Nu iti trebuie studii ca sa pretuiesti viata, iti trebuie studii ca sa pretuiesti echilibru care exista intre formele de viata de pe Pamant. Imagineaza-ti ce ar fi daca toate animalele ar fi ierbivore. Toate conditiile din ziua de azi, aerul pe care il respiri, apa pe care o bei, caldura/frigul exista tocmai datorita echilibrului intre ierbivore/carnivore/omnivore."Vegan-ii" adevarati sunt doar ierbivorele rumegatoare, ceea ce, sper, tu nu esti. Tubul lor digestiv contine 2 "stomacuri", pentru a putea descompune si procesa fibrele vegetale.Omul, si restul omnivoarelor nu au asa ceva, de aceea au nevoie de materie organica de origine animala pentru a supravietui (carne, oua, lapte). De aceea ai nevoie sa pregatesti intr-un fel sau altul orice produs vegetal, iar daca il manaci crud elimini mare parte din el. Cu carnivorele adevarate, cum sunt leii din exemplul tau este alta situatia. Viata lor depinde de carnea pe care o manaca. De aceea competitia este mai acerba, si de aceea nu sunt 6 miliarde. In ce priveste oamenii de Neanderthal, ei aveau mai multe produse vegetale in dieta decat primii Hommo Sapiens, asa ca te rog nu ii blama . Eu nu incerc sa te conving sa mananci carne, nici nu zic ca faci un lucru rau. Dar nu incerca nici tu sa-i blamezi pe cei care mananca echilibrat. Nu trata chestia asta ca pe o religie (desi vad pe pagina ta ca si biblia a fost rescrisa pe intelesul "vegan-ilor"). Criminal sau nu omul are locul sau in lantul trofic si din punctul de vedere al evolutionistilor si din cel al creationistilor, iar daca rasa suparioara va veni...asta este. Sfatul meu: studiaza putin, asa de dragul artei. Viata, si ceea ce o face sa ticaie sunt un pic mai complicate decat le vezi acum. Nu totul este alb sau negru. Este o enorma banda gri in care se afla si omul fie ca ne place sau nu.
 
Eu: Eu, si ceilalti vegetarieni, suntem dovada VIE, ca organismul nostrum este mai sanatos decat al oricarui mancator de carne. Eu ma ofer spre a face orice teste medicale vrei tu, si fiind vegetarian din februarie 2011, cred ca sanatatea mi-ar fi fost afectata chiar grav rau, dupa cum crezi tu si ceilalti care se mira de mine. Pentru mine e clar: NU PATESTI NIMIC DACA NU MANANCI CARNE CI DIN CONTRA, ESTI MAI SANATOS. M-am testat pe mine si nu din auzite. Si nu m-a costat mai mult sa devin vegetarian. Am exclus orice carne din orice mancare pe care o mancam in mod obisnuit. Mi-am dat seama apoi ca lumea nu stie ce vorbeste cand zice ca te imbolnavesti sau mai stiu eu ce. CARNEA ADUCE BOLI DE FAPT. Am trait sa vad ca si burtosii radeau de mine cand eu ar fi trebuit sa rad de ei. Cand le-am zis ca oamenii grasi sunt bolnavi, au tacut brusc si si-au vazut de treaba. Asta e treaba prietene. Intai convinge-te pe organismul tau, nu din auzite ... ca nimeni nu vrea sa faci ce ei nu pot, ci te incurajeaza sa fii ca ei.  

 
 
Carnivorul 2: Ok prietene sa fii sanatos fizic, ca cu capul..... Nimeni nu ti-a zis ca te imbolnavesti daca nu mananci carne. Iar pentru informatia ta nu carnea te face burtos sau gras. Daca manaci ca porcu' poti sa te ingarsi si de la iarba(nu daca o fumezi :)). Te ingrasa produsele de patiserie fara pic de carne daca le mananci in exces, faci burta de la bere, iarasi fara pic de carne, daca bei ca porcu'. De asemena fiecare organism e diferit si poate asimila o cantitate mai mare sau mai mica de calorii. Excesele te imbolnavesc si nu carnea. Eu nu ti-am zis ca nu e bine ceea ce faci, ci abordarea ta in a-i convinge pe altii sa faca la fel cu argumente pseudostiintifice.Ce functioneaza pentru tine poate nu functioneaza pentru altii. Am prietene care pot manca de 4-5 ori pe zi si nu se ingarsa si altele care mananca odata si se ingrasa. Daca sustii ca te imbolnavesti mancand carne fa si tu referiri la ceva studii recunoscute stiintific, nu sustine ca tant- vecina-de-la-doi e grasa cat o vaca si bolnava pentru ca mananca carne. Hai ca m-am plictisit de conversatia asta ca vad ca nu am cu cine. Du-te la scoala daca vrei sa te autoproclami un formator de opinii si scrie cand ai argumente pentru ceea ce scrii nu doar convingere oraba in parerile tale. Succes!
 
Eu: Nimeni nu mi-a zis ca ma imbolnavesc daca nu mananc carne?????? CHIAR NICI DE TINE NU AM SCAPAT SA IMI SPUI ASTA. Uita-te mai sus la "echilibru". Hai ca n-am cu cine vb. Iubeste-ti cainii ca celelalte pe care le mananci is plante 
 
 
Carnivorul 1: Victor draga, pe langa faptul ca nu ai studii in domeniile despre care vorbesti si arati asta si parca esti si mandru de asta, vrei sa dovedesti si cat de imbecil esti? Daca esti prost da dreptate celor care au si macar incearca sa te indrepti, ca daca nu esti primul dintre cei mai buni asta nu inseamna ca trebuie sa fii primul dintre cei mai rai... Stii ce zic? Pe primul din varf si pe primul de la coada ii stie toata lumea...stai frate la mijloc si fa-te ca ploua...Mai bine taci si pari prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice indoiala.
iar cum eu nu mananc animale vii, pot sa ma consider vegetarian in felul acesta corect? corect! adio... sa traiasca vitele, porcii, oile, gainile si alte mamifere pana ne hotaram sa nu mai traiasca..!!!! Sa arda pe rug si sa ne hranim cu ele...sunt un sadic dar si un pofticios...pot sa mananc cate un ciolan pe zi si nu ma ingras...cred ca ii nimeresc pe cei mai sanatosi porci...asta este Dumnezeu tine cu mine!!!!!!!! Dumnezeu VREA ca eu sa mananc carne....Dumnezeu ma ocroteste atata timp cat ucid si ma hranesc!!!
Asta asa numa sa nu mai dormi bine ca ma disperi, si nu doar pe mine...

Eu: Imi cer scuze fata de Carnivorul 2. M-am precipitat, intr-o discutie care nu are sens in momentul in care traim.

Carnivorul 1: cere-ti scuze fata de cine vrei ca tu vad ca traiesti pe alta planeta. eu nici nu astept scuzele tale si mai mult de atat nu astept nimic de la tine ca vad ca nu ai de unde oferii sper doar sa nu te vad la TV laolalta cu restul de distrusi ce sar de pe cladiri si isi dau foc pentru a-si impune punctul de vedere....ah si nu te obosii sa ne faci pe plac sau sa imi faci pe plac ca eu nu ma uit la TV... oricum vorba lui Adi...pierdere de vreme cu tine... esti un caz pierdut... sper doar sa nu fii un caz pierdut si pentru tine. ca de acolo se incepe cu acrobatiile de care vorbeam


Observand discutie, dar fara sa se complice in a comenta si el, un Anonim mi-a trimis mesaje pe privat:

Ti-ai gasit cu cine, cu "iubitorii" :)))) pas cu pas , pas cu pas.... ca-s prosti si-s multi. Incet incet o sa aiba si stelutza asta licaind, momentan is la capitolul "apreciaza cainele!" ca e cel mai apropiat de mii de ani si mai loial animal omului.

La unu ca ala nu se pune problema cu empatia asa. Trebuia sa-i zici "daca ai coaie taie-ti singur animalu ba "iubitorule de caini" "

O vizita la abator iti spun clar ca orice om normal la cap reduce carnea si in timp inceteaza
E o lupta psihica interna grozava.
 



1 comentarii:

Anonim spunea...

Din pacate suntem (ca societate) ignoranti si nu ne place adevarul. Probabil multi mancatori de carne constientizeaza la un moment dat faptul ca bucatica de carne din farfurie vine de la un animal ce nu a ales sa-i fie luat dreptul la viata, ci a fost fortat. Insa traim intr-o societate unde pana ce si Biserica aproba sacrificiul animal (altfel si-ar pierde din popularitate in randul celor multi). Discutia este extrem de sensibila si din pacate nu conduce nicaieri. Pana acum doi ani traiam si eu in ignoranta si ma hraneam cu carne. Preferam sa imi iau gandul de la faptul ca acea friptura a fost ceva viu. Intr-o dimineata m-am trezit si mi-am zis ca nu voi mai ucide pentru a supravietui (macar de o faceam doar pt supravietuire, insa in mare era risipa), decat daca vreodata voi fi in vreo situatie critica unde va fi nevoie (ex: sa fiu prin munti, iarna, fara provizii si sa fiu nevoit sa pescuiesc sau sa vanez ceva vietate). In regnul animal exista un echilibru perfect intre care mananca pe care, iar noi fiind in varful piramidei si avand constiinta, ratiune si ingeniozitate, putem cu usurinta sa ne continuam evolutia. Sunt total absurzi si ignoranti cei care ne compara cu orice alt animal din lantul trofic. Avem cateva mii de ani de cand am invatat sa facem agricultura si chiar nu avem nevoie de atat de multe resurse pe cat spun unii. In primul rand decat lacomia te impinge sa mananci 300g de friptura la o masa. Atunci automat iti spui "pai am nevoie de 2kg de furaje sa mananc pt a echivala halca aia de mortaciune". Pai, da, insa chiar nu ai nevoie de 300g de friptura la o masa. Omul poate trai in armonie cu mult mai putin, mai ales in punctul in care s-a ajuns acum, in care avem o utilizare mai buna pt cei cu minti stralucite, decat pt cei cu muschi mari.